U bent hier

Wandeling zondagmorgen in Geulle 6 januari 2019

1 bericht / 0 nieuw
Wandeling zondagmorgen in Geulle 6 januari 2019

Inmiddels voldoende bekomen van de schrik en ondernomen actie, wil ik toch iets delen van onze avontuurlijke en zelfs mystieke wandeling  van deze ochtend.

De groep, waar ook ik in deelnam,  was gemotiveerd gestart met de voor deze ochtend wat langere route en liep bewust ademhalend en goed doordacht in stapmaat door het Bunderbos. Het was er nat , hier en daar glad en ook behoorlijk modderig.  Het kon ons niet deren! Na enkele kilometers  ook al wat bergopwaarts te hebben gelopen, kwam een splitsing., met een pad omhoog. Zelf liep ik daar maar vast door,  de anderen volgden, immers Jacques had het steeds herhaald, we zouden  richting plateau gaan.....   

Eenmaal boven geraakt, geen Jacques te zien, maar er was iemand onder ons die hem met fototoestel richting paddenstoelen had zien duiken, dus hij had even tijd nodig om ons weer bij te benen,  zo was de veronderstelling..     

Het duurde en duurde, wat is dan wijs?   Misschien was onze trainer wel uitgegleden en niet meer in staat tot alarmeren, we schoten oprecht in de actie en haastten ons het pad  weer naar beneden af  al roepende op Jacques. Geen enkele respons en dan wordt goed raad duur! Tussen de struiken gekeken, onder paddenstoelen, helaas. Het alarmeringsprotocol begon te draaien. Zou hij verdwaald zijn? Had hij toch het verkeerde pad gekozen?                                                                                                                                                                                                                   

Gelukkig was ons zijn telefoonnummer bekend en dat snel aangetipt.  Aan de andere kant klonk na enige tijd hoorbare opluchting. We hadden contact.  Onze trainer was de groep kwijtgeraakt en blij ons weer te horen. Na hem de nodige aanwijzingen te hebben gegeven,  wist hij weer bij ons aan te sluiten en om in deze wandeling dit risico te vermijden hebben we hem ingesloten en onder voldoende bescherming de route  hervat en nog aangename en blije  kilometers  in het verder totaal verlaten bos kunnen afleggen.

Eind goed al goed, dat hebben we dan ook gevierd,  door nog samen wat te nuttigen en de eerder opgedane ervaringen nog eens te delen.

DOEIIIIIIIIIIIIIIIIII

Advertentie